Laatbloeier
Een
laatbloeier in het leven
Toen
ik klein was,
was
ik er eigenlijk nog niet
Droomde
weg in alles wat ik zag
Weet
nog weinig van school
Wel
dat ik het vreselijk vond
Ze
zeiden ze kan niet leren
Maar
ik was er gewoon nog niet
In
het latere leven
kwam
naar voren
pas
volwassen op mijn 35 ste
Dat
klopte eigenlijk wel.
Ook
dat ik goed kon schrijven
Maar
dat werd altijd ontkend
Ik
was toch een beetje dyslectisch!
Alles
geleerd wat ik wou leren
Alleen
op het tijdstip dat ik het nodig had.
En
dan ging het zomaar.
Altijd
een buitenbeentje
Eigenzinnig,
eigenwijs,
een
einzelgänger.
Zag
de dingen altijd een beetje anders
Doe
dingen die ik graag wil
Dromen
doe ik nog wel
Tot
volle bloei gekomen
Is
de laatbloeier verdwenen
Liesjequilt 21 juli 2012
Jacky Van den Berghe: | Maandag, juli 23, 2012 01:03 |
Door eigenzinnig en eigenwijs te leren wordt het willen weten meer geinteresseerd en wordt wat men leert dieper opgenomen. Eigenzinnig zijn is een pluspunt voor een creatieve geest! Hij zoekt wat nog niet gevonden is, en daardoor begint hij pas laat (later) te bloeien, zomaar! Liefs, Jacky |
|
Robby van G.: | Zondag, juli 22, 2012 21:34 |
Heel fraai geschreven :) | |
ela: | Zondag, juli 22, 2012 14:50 |
Alle bloemen zijn verschillend en brengen schoonheid naargelang op het tijdstip dat er te genieten is. ela |
|
Janny Scheybeler de Jonge: | Zondag, juli 22, 2012 13:50 |
alle creatieve mensen zijn een beetje anders hoor!! | |
witteroos: | Zondag, juli 22, 2012 11:35 |
Herkenning. Mooi geschreven. De medemens komt op het goede moment tot bloei, mits de tijd daarvoor rijp is. Fijn weekend. | |
karinvangelder: | Zondag, juli 22, 2012 11:27 |
wat een herkenning Liesje ooit schreef ik een gedicht '' late liefde '' echt van toepassing nu ik dit lees liefs x Karin |
|
trucker klaas: | Zondag, juli 22, 2012 10:18 |
klinkt toch als op tijdbloeier :P goedemorgen ,klaas |
|
Anootje ...: | Zondag, juli 22, 2012 07:24 |
Mooi, liesbeth ;) | |
Auteur: liesjequilt | ||
Gecontroleerd door: | ||
Gepubliceerd op: 22 juli 2012 | ||
Thema's: |