Jacky Van den Berghe: | Vrijdag, mei 07, 2010 01:48 |
Marous2: ... verschillnde soorten van liefde, dus ook homo-liefde en die dient uiteraard anders ingevuld te worden dan de liefde tussen een vrouw en een man wegens de gevolgen. Hartelijk, Jacky |
|
Jacky Van den Berghe: | Vrijdag, mei 07, 2010 01:44 |
Voor marousia: Ook sowieso, zonder religie, gaat het over de voortplanting. Bij homoseksuele koppels kan dit natuurlijk niet, zelfs niet als ze zouden vrijen zoals een koppel dat niet meer vruchtbaar is, dat blijft dan in de geest van een voorbij huwelijk bvb. Van de norm kan afgeweken worden, maar men kan de norm niet veranderen. Nee, religie heeft hier alleen maar iets mee te maken omdat elke religie het leven verdedigt! Liefde is de noemer, maar er zijn... |
|
Marousia: | Donderdag, mei 06, 2010 23:55 |
Men kan er voor kiezen om voort te planten als logisch gevolg van de liefde, maar ik vind sex en liefde twee hele verschillende dingen, maar als je elkaar enorm lief hebt wil je ook het fysieke contact, de intimiteit het close zijn met elkaar, als er geen kinderwens is, dan kan je zaad idd verkwisting noemen, maar als man ejacculeer je nu eenmaal dat gaat zo. Maar ik snap wat je bedoelt, als ik het zou betrekken op religie gaat het om de voortplanting. Knap schrijven liefs Lynn | |
Meneer Zes: | Zondag, mei 02, 2010 17:07 |
Daaaag! | |
Meneer Zes: | Zondag, mei 02, 2010 17:07 |
Het is voor mij gelukkig geen alledaagse freaks hangjongeren zaak. | |
Meneer Zes: | Zondag, mei 02, 2010 17:07 |
Zaad en speed! :D | |
stapel mucho: | Zondag, mei 02, 2010 16:29 |
zes je gaat mij ook naar beneden halen dat ik bloed wil zien ja dat van jezus. nou goed hier wil iedereen elkaar doodknuppelen met liefde ik slacht niet ik zoek iets eetbaars als er iemand iets zinnigs zou kunnen zeggen ben ik het wel maar ik hou me bek! ja proost idoten hahaha sorrie zes op het zaad dat ligt te rotten |
|
Meneer Zes: | Zondag, mei 02, 2010 16:16 |
Ik proost een borrel op mucho en Jacky (6) Schol! | |
Meneer Zes: | Zondag, mei 02, 2010 16:15 |
Nee, beste mucho, ik voel mijn ook graag goed. Maar indien je mij meetrekt in het menens worden tegen jacky (bloed). Dan haak ik af. Barrekakke dat hoeft voor mij niet. Die heeft mijn sympathie al verloren. |
|
stapel mucho: | Zondag, mei 02, 2010 16:09 |
jij wil alleen maar bloed maar het mijne krijg je niet dag hoor idoot |
|
stapel mucho: | Zondag, mei 02, 2010 16:08 |
ja, nee dan de fijnzinnige gedichten van heer zes alsjeblieft zeg laat je nakijken |
|
Meneer Zes: | Zondag, mei 02, 2010 16:04 |
Jullie lexx en mucho voeren slacht-polemiek Jullie willen alleen maar bloedgevechten, getver. |
|
stapel mucho: | Zondag, mei 02, 2010 16:03 |
moet jij nodig zeggen met je gezwalk onder die geslachtspolemieken |
|
Meneer Zes: | Zondag, mei 02, 2010 16:00 |
Sjonge al die overbodige (kleuterklas) polemiek! Zonde! Zorg ervoor dat dat niet meer gebeurt! Is het niet Jacky!? Liefs, Meneer Zes |
|
stapel mucho: | Zondag, mei 02, 2010 10:14 |
jij beledigt mensen jij spuit hier dag in dag uit je filosofie op een dichtsite met je debiele gedachtes gut, wat sta je overal weer boven vooral je aanhangers je aanhangers die bij een woord mij afsluiten zo intelligent zijn ze en je meteen voor rotte vis uitschelden schei uit met je belachelijke gedoe en je stompzinnige denkbeelden hoogachtend! |
|
Jacky Van den Berghe: | Zondag, mei 02, 2010 02:58 |
Voor stapel macha: Wat bezielt je toch, man? Maar inderdaad, de meningen die je uitkraamt stapelen zich op, evenals de mensen hier die je al hebt ontmoedigd! Je doet uiteraard wat je niet laten kan, indien dat je plezier doet! Maar, laat aub goedbedoelende mensen ervantussen, zij doen niemand kwaad, ook jou niet! Maar ik moet verdragen dat je die mensen soms zwaar beledigt, en dat MAG ik niet goedkeuren. Dus bede je hier van te onthouden! Jacky |
|
Jacky Van den Berghe: | Zondag, mei 02, 2010 02:47 |
Stip2: ... te zuigen. Makkelijk de ondoorgrondelijke schepper (!?) de schuld te geven van alles wat misgaat. Dank voor je opmerkigen, stip! Hartelijk, Jacky |
|
Jacky Van den Berghe: | Zondag, mei 02, 2010 02:42 |
Voor stip: Vroeger werd ik verweten dat ik niets anders deed dan vragen stellen. Nu geef ik antwoorden die steeds en telkens nieuwe vragen oproepen, dus krijt ik nog altijd binnen de lijntjes van de filosofie. Wij zijn het volk (deel) van ''het leven'', dat vertaald wordt in die boeken. Niet die boeken hebben de autoreit, maar het leven zelf. En daar kan men niet buiten hoezeer men het ook tracht te verdraaien en hoeveel punnekes (pinnekes) men er ook tracht aan ... |
|
mucho zwabbert: | Zaterdag, mei 01, 2010 10:40 |
barabakvis is nog niet weg ook zo een echte denker of tsunamivisje spartels alweer in je netten hahahaha sorrie als ik moet lachen je bent me er een met je volgelingen |
|
mucho zwabbert: | Zaterdag, mei 01, 2010 10:39 |
misschien moet je je hoofd eens een keer uit die onderbroeken halen en echte filosofie bedrijven hoogachtend! |
|
mucho zwabbert: | Zaterdag, mei 01, 2010 10:38 |
de lezers zijn ook echte filosofen vandaar mijn opmerking voor de rest reageer jezelf alleen op je sekteleden met een opmerking dat het fantastisch is beetje zielig eerlijk gezegd je staat overal boven oh oh oh wat ben je toch goed |
|
Stip: | Zaterdag, mei 01, 2010 10:26 |
in filosofie gaat het niet om de antwoorden maar om de vragen, continu afvragen en dat zie ik zelden in je teksten. Jij schrijft alsof je weet dat jij de waarheid verkondigd dus vind ik jouw schrijfsel zelden passen in de thema filosofie maar he dat is mijn bescheiden meninkje. fijn weekend xx |
|
mucho zwabbert: | Zaterdag, mei 01, 2010 10:24 |
als er hier iemand onevenwichtig is kwa man-vrouw geestelijk dan ben jij dat dag |
|
mucho zwabbert: | Zaterdag, mei 01, 2010 10:23 |
even serieus de mensen hier die jou zo goed begrijpen als ik hun gedichten lees stel ik daar toch echt mijn vraagtekens bij voor de rest je emmert maar door met je theorieen voor krankzinnigen |
|
Stip: | Zaterdag, mei 01, 2010 10:18 |
te ver gegrepen? ik weet het niet en claim het ook niet te weten maar ben wel overtuigt dat er zeker meer is dan enkel zwart of wit;) |
|
Stip: | Zaterdag, mei 01, 2010 10:16 |
Hallo Jacky, de bovenstaande tekst is een typische voorbeeld van belerend zijn en je reacties hieronder naar Conan ook. ik begrijp jouw stelling wel: man die met een andere man liefde bedrijft is zinloos bezig, maar beste enkel het volk der boeken claimt dat we hier zijn om ons voort te planten: gaat en vermenigvuldig u zelve- kan het ook zo zijn dat onze ondoorgrondelijke schepper deze gevoelens(driften) in leven heeft geblazen om overbevolking te voorkomen of is dat al weer te ve |
|
Jacky Van den Berghe: | Zaterdag, mei 01, 2010 02:48 |
Mucho: Onleesbaar? Wat spijtig voor jou, je kan er dan geen ''mening'' uit plukken! J. |
|
Jacky Van den Berghe: | Zaterdag, mei 01, 2010 02:44 |
Voor tusnami: Bijzonder blij dat je de intentie van dit schrijven wil en kan zien, Tsunami! Het heeft inderdaad vooral te maken met de geest van het leven! De geest van iets, daar waar het om te doen is. Een vrouw en een man vrijen en beleven ''de liefde'' in de geest van wat het leven heeft voorzien! Dank voor je begrip! Hartelijk, Jacky |
|
Jacky Van den Berghe: | Zaterdag, mei 01, 2010 02:39 |
Voor meneer zes: Ik denk dat onze seksbeleving ons zowel fysiek als psychisch in evenwicht houdt en spiritueel gezond. Het beleven ervan is vrij, zolang men met de diepe betekenis blijft rekening houden, en niet ''louter'' als lustgegeven beschouwd. De verantwoordelijkheid in acht neemt, want het heeft met ''het leven'' te maken! dank voor je meedelen! Hartelijk, Jacky |
|
Jacky Van den Berghe: | Zaterdag, mei 01, 2010 02:26 |
Voor lion10cc; Ik heb dit gevoelen en beleven van dichtbij meegemaakt, Leon, vanaf mijn prille jeugd heb ik het beziggezien. Maar daar gaat het niet om. Zie verder bij Conan aub. Goed dit op te merken en aan te wijzen! Hartelijk, Jacky |
|
Jacky Van den Berghe: | Zaterdag, mei 01, 2010 02:21 |
Conan2: ... tussen een man en vrouw is. Men moet niet alles beleefd hebben om te weten, niemand moet gevree-en hebben met zijn hondje om te weten dat dit niet door de beugel kan! Sorry, voor dit voorbeeld. Maar een liedesspel tussen een man en een man is een liefdebeleving zonder anker, namelijk omdat de voortplanting ontbreekt wat inherent is aan het bedrijven van de ''liefde''. Maar men kan dit ''ongegrond zijn'' uiteraard verkiezen. Met alle respect! Dank voor deze reac |
|
Jacky Van den Berghe: | Zaterdag, mei 01, 2010 02:10 |
Voor conan: Geen bedrog? In ieder geval een verarming van het beleven van man of vrouw. Voor hetzelfde geld is dit een zeer liefdevolle uitspraak. Liefde tot het ware dan. Maar ieder vult dit woord in naar zijn aanvoelen. Niemand kan ontkennen dat liefde tussen een man en een man niet kan ontstaan, evenals tussen een vrouw en een vrouw. Maar of die seksueel moet geuit worden is een andere kwestie, en of er net moet gedaan worden alsof het een relatie... |
|
Jacky Van den Berghe: | Zaterdag, mei 01, 2010 01:58 |
Voor Jacques Kuijpers: Het onderwerp is ook nogal delicaat, nietwaar Jacques, en gemakkelijk hier en daar een beetje verkeerd te interpreteren. Het wil enkel maar sommige dingen aantonen die diep in ons verankerd zitten, en die nogal eens misverstanden door een andere, al dan niet terechte, invulling (kunnen)teweeg brengen. Ben opgetogen dat je de stelling begrijpt. Nogmaals het wil alleen maar aantonen, niet oordelen of veroordelen! Hartelijke dank, Jacky |
|
Jacky Van den Berghe: | Zaterdag, mei 01, 2010 01:45 |
Spring4: ... vallen er dodelijke slachtofers door trouw die werd verbroken. Sorry, dat ik het zo cru moet stellen. En wie dit alles anders wil invullen, die vult het anders in, zo eenvoudig is dat. Maar is tegen ''de geest'' in van de bedoeling van ons seksleven. Dank voor de interessante aanbreng, 88! Hartelijk, Jacky |
|
Jacky Van den Berghe: | Zaterdag, mei 01, 2010 01:38 |
Spring3: ... allerlei culturele omstandigheden kan hier verwarring optreden, wanneer seksen apart of apart gedwongen dienen te leven (legers, zeevaarders, kloosters, enz), en nog zoveel meer. Dus voor een onnatuurlijk samenleven kiezen, waar het seksleven niet op zijn natuurlijke wijze kan beleefd worden, maar waar de aandriften blijven, uiteraard! Wij vrijen vrij, goed zo, maar een respect tegenover de natuur blijft nodig om in acht te worden genomen. Trouw beloven, wekelijks ... |
|
Jacky Van den Berghe: | Zaterdag, mei 01, 2010 01:27 |
Spring2: ... zaad wordt in de natuur kwistig gestrooid opdat het zou kunnen kiemen en op zijn beurt zaadvoortbrengende eenheden zou kunnen voortbrengen. Dit is de eeuwigheid van het leven! En vandaaruit kan men opmaken dat seks een samengaan is tussen een man en een vrouw. Ook als men niet direct die voortplanting voor ogen heeft als men (eens) de seks bedrijft, de natuur beslist daarover. Niet wij, wat wij soms ook doen. Maar, dat is juist, door allerlei culturele ... |
|
Jacky Van den Berghe: | Zaterdag, mei 01, 2010 01:17 |
Voor spring-in-het-veld: Ik ga er vanuit wat het leven me zegt (ons zegt), niet uit een of andere voorkeur van mezelf. Daardoor kan men niet anders dan er op uitkomen dat onze geslachtorganen de mogelijkheden zijn om ons voort te planten. Dus seks is onherroeppelijk en onveranderlijk verbonden met voortplanting. Het leven wil voortgezet worden, dat is zijn instinctmatige voorbestemdheid. Trouwens waarom zouden onze vrouwen anders de pil nemen! Het ... |
|
tsunami: | Zaterdag, mei 01, 2010 00:09 |
De intentie van je filosofie verstaan Jacky.De weg naar het leven. Liefde en gerechtigheid dat alleen brengt de geest van leven. liefs tsunami |
|
Meneer Zes: | Vrijdag, april 30, 2010 23:34 |
het geestelijke deel van een mens lijkt me de koelte waarvan onderscheid kan worden gemaakt . tussen verschillende ingevingen. het voelen onderscheiden van gezapige fysieke hunker! een koele geest en onbevreest gaan voor de zielelijke kracht niet het beest. ook gevoel kan dezelfde prikkel geven als fysieke seks. groet, meneer zes | |
mucho zwabbert: | Vrijdag, april 30, 2010 22:04 |
nooit iemand gezegd dat je totaal onleesbaar bent neee wat een sukkels dan! |
|
mucho zwabbert: | Vrijdag, april 30, 2010 22:03 |
gelukkig hebben we de tsunami nog | |
mucho zwabbert: | Vrijdag, april 30, 2010 22:02 |
eindelijk eens een goede opmerking wat een gel:(l weer |
|
Lion10cc: | Vrijdag, april 30, 2010 21:44 |
man en vrouw is een geheel en de vrucht die daaruit voortvloeid is een mirakel doch begrijp ik Conan ook in zijn uitspraak op te letten wat je schrijft over ervaringen en gevoelens die jij nooit gevoeld of ervaren hebt weerom graag gelezen met beleefde groet Leon |
|
conan: | Vrijdag, april 30, 2010 15:35 |
-Het ''liefdes'' spel van man en man is een bedrog.- een liefdeloze uitspraak, als je het mij vraagt. Het is altijd gevaarlijk te spreken in algemene termen over dingen die je niet zelf beleefd hebt...filosofie zonder anker. vr grt conan*** |
|
Jacques Kuijpers.: | Vrijdag, april 30, 2010 12:34 |
Dag jacky, Jouw gedicht met respect gelezen maar hier en daar even de wenkbrouwen gefronst. Ik begrijp de strekking en heb je gedicht graag gelezen dus. Groetjes Jacques. |
|
tsunami: | Vrijdag, april 30, 2010 10:44 |
Ik ben overdag een beetje druk heb gelukkig geen tijd om een dikke kont te kweken door op internet te hangen zal vannacht op m''n gemak lezen, chiao | |
spring-in-het-veld: | Vrijdag, april 30, 2010 08:45 |
vrijheid, en liefde bovenaan..hmm..ik lees je antwoord morgen wel, groetje poing ;) | |
spring-in-het-veld: | Vrijdag, april 30, 2010 08:43 |
oef! deze tekst, ik weet wel hoe het gelezen moet worden, maar een eigen lezersinterpretatie bij de tekst mag wel he? op een rots kan het niet kiemen, in het hart wel, en dat bedoel ik, zou het dan verkwisting zijn wanneer er geen voortplanting uit ontstaat? hoe graag kijk je iemand in de ogen en wat doe je er mee? ben je dan fout? ik denk van niet, tenzij je gebonden bent, al dan niet gehuwd, maar trouw beloofd aan de ander..ik weet niet hoe ik dit helder uit moet leggen pfff..vrij vrijen vrij | |
Auteur: Jacky Van den Berghe | ||
Gecontroleerd door: | ||
Gepubliceerd op: 30 april 2010 | ||
Thema's: |