gedicht Bert
wat is het toch fijn om freak te zijn
want we zijn een familie en dat is fijn
een iemand die mijn gevoelens met een reactie herkent
want freaks zijn top en je mag zijn wie je bent
reactie onder gedicht
ja Bert ik begrijp je, echt waar!
we zijn een familie met een luisterend gebaar
de reacties zijn altijd zo warm en fijn
het is idd fijn om een freak te zijn
gedicht Bert
ik ben helemaal freaks zat met al die reacties erop
ben teleurgesteld dus rot allemaal maar lekker op
waarom kunnen mensen niet normaal reageren
is er dan echt niemand die om mij kan deren?
reactie onder gedicht
ja Bert ik begrijp je, echt waar!
die mensen ben ik ook zat die het vergallen zomaar
de reacties zijn vaak negatief en niet fijn
maar dat zijn de slechte en kunnen geen freak zijn
het geheel
elke dag staan er reacties onder velen gedichten
geschreven door mensen met emoties en verschillende gezichten
soms kan het zeer impulsief gebeuren
waar achteraf spijt van kan komen maar daar zijn de gesloten deuren
freaks noemen de reacties dan slecht en je verdient beter in het leven
maar vergeten dan dat diezelfde freaks wel eens positieve reacties geven
door verdriet en kwaadheid wel eens wat verkeerds formeren
gelijk zijn ze veroordeeld zonder dat mensen zich goed informeren
bij een beetje kritiek zijn er velen onder ons beledigd
terwijl het bijna nooit op persoonlijke basis is gericht
soms is het wel eens goed om iets anders dan je wilt te horen
maar helaas kunnen daar weinig tegen en lopen zich te storen
als je dus regelmatig op slechte of foute adviezen stuit!
heb ik een dringend advies
vink dan de functie opbouwende kritiek uit
dit geschreven omdat ik vaak reacties lees van mensen ik begrijp je en ben het met je eens, terwijl mensen vaak niet weten waarover een schrijver schrijft, laatstaan wat de schrijver bedoelt en voelt.
soms zijn gedichten geschreven voor mede freakjes terwijl je dat als lezer vaak niet kan weten, dan zetten ze onder gedicht je hebt gelijk hoor laat je niet kennen.
Daarna onder gedicht van ander freakje maar de andere kant van het verhaal, hetzelfde liedje, ja je hebt gelijk hoor laat je niet kennen.
na mijn idee wordt er veel te vaak met de schrijver meegkletst, is ene gedicht positief dan zijn de reacties positief (voorbeeld van freaks) is gedicht negatief dan zijn de reacties neagtief (weer voorbeeld gedicht met freaks)
Durf eens een eigen mening te hebben, en durf ook een schrijver aan te spreken met goed onderbouwde kritieken, laat mensen zien dat er ook andere kanten zijn. en als mensen die kritieken niet willen turf dan die mogelijkheid uit.
dit even uit iritatie geschreven over sommige reacties onder gedichten, Dit is dus niet naar de schrijvers van gedichten gericht en ook niet naar de mensen die wel eens impulsief een ontacktische mening geven.
flores: | Zondag, september 04, 2005 19:42 |
Dit geeft precies weer hoe het kan zijn inderdaad...een reactie is altijd leuk en welkom, toch vaak bemoedigend... Maar als ik zie dat jonge mensen met soortgelijke problemen elkaar gaan "helpen in hun proces" dan gaat me dat ook te ver. Maar de ene reactie roept zeker een volgende (wel of niet gemeende) reactie op.... Met bewondering gelezen....wat een lef toon je hier, je gevoel, soms je irritatie zo kunnen verwoorden... Kus |
|
ana (stacia): | Zaterdag, juli 30, 2005 20:00 |
Af en toe eens stevig aan een boom schudden mag zeker. Het maakt de ingedommelden wakker. Moge dit hier een verschil maken ! liefs ana |
|
fox_bert: | Maandag, juli 25, 2005 22:04 |
Jannie volgens mij ben jij degene die juist wel een mening geeft ;-) dus misschien heeft dit gedicht op een andere manier betrekking tot jou dan je nu misschien voelt, ook jij geeft je mening en dat word niet altijd gewaardeerd, en ook heb ik mij daaraan geergerd . blijf vooral je mening geven. Ik ben het niet altijd met je eens, maar dat hoeft ook niet, net zoals hieronder mensen hun mening geven. dat moet dus kunnen. maar wordt vaak als lastige personen ervaren omdat mensen kritiek durven |
|
Rien de Heer: | Maandag, juli 25, 2005 21:51 |
Kan je mening voor het grootste deel ondersteunen. Zelf geef ik ook alleen maar persoonlijke reacties als ik de schrijver beter ken en weet wat hij of zij heeft bedoeld... Groetjes, Rien. |
|
Jannie Hoogendam: | Maandag, juli 25, 2005 21:24 |
Hallo Bert Om op je onderste betoog terug te komen: Als mensen zeggen in een reactie dat ze het begrepen hebben of dat de schrijver gelijk heeft, dan herkennen ze dingen van zichzelf. Of het nou een vervelende ervaring of juist een leuke ervaring is doet er niet toe. De kunst, van het schrijven van een gedicht,is om duidelijk over te komen zodat begrepen wordt wat er bedoelt wordt. Gaat men in raadselen spreken dan heeft een ander er niets aan en dat roept vragen op...Als ik reageer met" Je |
|
hiljaa: | Maandag, juli 25, 2005 21:20 |
freak kids of volwassenen!!!!! met wat zijn we bezig ??????? een hobby of uitlaatklep, voor ieder een andere invulling waarschijnlijk, wat er ook word geschreven onder een gedicht je haalt eruit wat je zelf wil of kan gebruiken je leert erdoor of niet ! in ieder geval leer je zo ook mensen kennen !!! hou het simpel en als je verstand hebt van dichten mag je verbeteren, maar moet je daarom nog niet kelderen!! knuflief--hiljaa-- |
|
best_friend_v: | Maandag, juli 25, 2005 21:07 |
tjah...sommige mensen stellen het op prijs dat je een reactie geeft, ik ben het dan ook wel met je eens. Als je een soortgelijke reactie geeft zoals de voorgaande reacties ben je een meeloper, zonder eigen mening, of iemand te kwetsen... knuff,, |
|
Janette Scharenborg: | Maandag, juli 25, 2005 21:01 |
Ben ik niet met je eens, ik heb in 4 maand maar een paar reacties die mij pijn heb gedaan, van maar een persoon. andere hebben er ook last van deze persoon, zo ik sta niet alleen. Verder ben ik blij met alle reacties die ik krijg, geeft mij steun, en ik voel me beslist niet meer alleen, Ik hoop dat andere het niet verkeerd opvat. Veel liefs Janette | |
Lia : | Maandag, juli 25, 2005 20:49 |
ik reageer meestal bij mensen die ik ook gezien heb... met sommigen heb ik meer dan alleen een band op de pc... dus dan durf ik wel te reageren... en soms reageer ik totaal afwijkend van de rest .. maar volgens mij weet je dat ook wel.. ik heb ooit eens kritiek gegeven en kreeg per mail een ontzettend boos bericht.. omdat mevrouw in kwestie altijd lief en aardig is onder gedichten.. ik ben daardoor iets terughoudender geworden en wat subtieler... ik voel me dus niet zo aangesproken door jouw irr | |
fox_bert: | Maandag, juli 25, 2005 20:31 |
AMBER DESPOTRA je pakt het te persoonlijk op, het si goed om reacties te geven uit ervaring. dat heb ik ook zeker niet willen laten overkomen zo. scientist Behalve eesrste stujkje, dit is niet aan een persoon gericht, zie titel ;-) Maar verder geef je geen tegengas maar zeg je precies wat ik bedoel, het gaat mij erom dat mensen al snel een reactie beledigent of vervelend vinden, en de reactiegever gelijk als onruststoker ziet. en dat is dus niet zo. dus je reactie sluit aan |
|
angel of tears: | Maandag, juli 25, 2005 19:57 |
gelijk heb je.het is daarom dat ik weinig reactie's plaats.ben bang dat ik dan iets fout zeg ofzo. groetjes |
|
scientist: | Maandag, juli 25, 2005 19:49 |
Even tegengas geven... voor persoonlijke boodschappen bestaan ook andere kanalen. Hoe ongepast sommige reacties ook kunnen lijken, ze geven op zijn minst aan dat er mensen zijn die het lezen. En als mensen zichzelf beter voelen door het geven van reactie, dan is dat toch steeds mooi meegenomen. Deze reactie dus ook... |
|
AMBER DESPOTRA: | Maandag, juli 25, 2005 19:28 |
Ik hoop niet dat ik bij die verkeerde reacties hoor, want ik kan soms echt begrijpen wat mensen moeten voelen, omdat ze een bekend iets beschrijven... Sorry.. | |
Benjamin de Rooy: | Maandag, juli 25, 2005 19:22 |
je hebt gelijk hoor Bert, laat je niet kennen!! ;) | |
Laura Luijkx: | Maandag, juli 25, 2005 18:46 |
Ik begrijp je helemaal! ;) Nee, even serieus, ik snap je irritatie, maar sommige mensen willen een reactie geven gewoon om die mensen een goed gevoel te geven, en dan krijg je meestal dezelfde soort reacties. Van dat ze je begrijpen enz. Andere mensen geven alleen maar negatieve reacties, maar vaak zit daar wel iets opbouwends in. Veel mensen willen denk ik ook een reactie geven zonder precies te weten wat ze willen zeggen, en dus zeggen ze maar steeds hetzelfde... | |
Just_Robin: | Maandag, juli 25, 2005 18:36 |
Duidelijk. Liefs, |
|
Boudaatje: | Maandag, juli 25, 2005 18:33 |
Gelezen. ;-) liefs Boud. |
|
*bLaCk*RoSe*: | Maandag, juli 25, 2005 18:20 |
Je hebt wel gelijk.. maar sommige mensen snappen hun ook echt.. dan mogen ze dat toch wel zeggen?? XxXxX |
|
Auteur: Bert Vos | ||
Gecontroleerd door: fox_bert | ||
Gepubliceerd op: 25 juli 2005 | ||
Thema's: |