ik werd jarenlang gepest en in elkaar geslagen. ik werd in elkaar geslagen door een groepje mensen. ik wilde terug vechten, maar kon het niet. ik was te bang om terug te vechten. ik probeerde op allerlei manieren ze tegen te houden. maar het lukte niet. sommige mensen namen het op voor me. dat was aardig van ze. soms wanneer ik ernstig gepest werd schreef ik op een blaadje in de klas ik wil dood dood dood.... en ik wilde niks liever dan dat. maar uiteindelijk hielden de pesterijen een beetje op in groep 7 en 8. ik werd ook gepest in klas 1, 2 en 3. ik werd uigescholden voor engerd, monster, levenloos stinkdier enz. en ik heb deze woorden ter harte genomen. ik kon niet tegen die woorden vechten, want ik geloofde ze en nog steeds geloof ik die woorden. ik werd zelfs in de 3e klas uigescholden voor jood door een jongen. ik zei dat mijn geloof othodox was en het geen joodse geloof was. maar hij bleef dat zeggen elke dag weer. ik had hem zelfs bijna in elkaar geslagen die klootzak. en ik waarschuwde een lerares van laat hem ophouden of anders klap ik hem. ik kreeg gesprek met een maatschappelijk werker of zo en zei dat hij heeft gehuild. dat wilde ik natuurlijk niet. ik wilde alleen dat hij zijn bek dicht hield. misschien hebben deze pesterijen een grotere invloed op mijn leven dan ik denk. is het mijn schuld dat ik werd gepest? ik heb er niet voor gekozen om gepest te worden. niemand zou hiervoor kiezen. of is het gedeeltelijk mijn schuld? ik hoop van niet.
door die pesterijen denk ik nog steeds heel erg slecht over mezelf en doe afstandelijk op school tegenover de leerlingen. ook al mag ik sommige heel erg zonder dat ze het weten. ik weet niet hoe ik contact moet maken met mensen. mensen benaderen vind ik heel erg moeilijk. ik heb zelfs het gevoel dat er altijd mensen zijn die achter mijn rug om mij uitlachen en over mij praten. negatieve dingen dan.
de mensen die mij gepest hebben zal ik nooit vergeten. natuurlijk ook de mensen die het oprecht voor me opnamen, zoals Cigdem en Qujem. ik weet niet hoe je die naam moet schrijven (qujem).