Jowisa: | Zaterdag, maart 15, 2008 15:41 |
mooie geschreven Maakt niet uit dat je dat niet kan openen,was toch niet belangrijk :d |
|
Hans Winter: | Zaterdag, maart 15, 2008 15:32 |
ouders moeten eveneens daartoe een beetje opgevoed willen worden, leren van hun kind, maar... haar wat meer laten, kan dat geen teken van vertrouwen zijn? wat afstand genomen wordt het je mogelijk jezelf te begrenzen, je open te stellen voor waar je dat wilt. maar... |
|
vat: | Zaterdag, maart 15, 2008 15:32 |
eerste gedeelte ja, het tweede ik weet het niet liefs |
|
Hans Winter: | Zaterdag, maart 15, 2008 15:31 |
een kind wil haar weg gaan, de wereld steeds verder verkennen, om telkens terug te kunnen keren, te zeggen wat zij ondervond, wat haar bond, wat haar daarin aan hen bindt. hans |
|
lommert: | Vrijdag, maart 14, 2008 22:18 |
JA!!:) | |
Marousia: | Vrijdag, maart 14, 2008 21:22 |
Ik ben geraakt door jouw woorden en helaas ik herken het, het ligt aan je ervaringen in vroegere jaren, helaas heb ik dat ook moeten meemaken. Liefs van Marousia | |
lommert: | Vrijdag, maart 14, 2008 19:57 |
ja vat, oke vat., goed vat:):)..het lijkt of mijn dochter op visite is willem die |
|
lommert: | Vrijdag, maart 14, 2008 18:54 |
zo, mijn dutje is gedaan ..nu vat ;)goeden avond ...ook nino haha Saturday, February 16, 2008 10:35 En daarom telen wij hier plantjes op een veel grotere schaal Ik hoop voor je dat het meevalt, want plantjes die dood gaan is ontzettend rot. liefs van mij willem |
|
vat: | Vrijdag, maart 14, 2008 17:31 |
ook dat dat doen ze al jaren niet meer :S |
|
ninodepino: | Vrijdag, maart 14, 2008 17:27 |
ja dat begrijp ik want zij verschonen jou ook niet altijd:S | |
vat: | Vrijdag, maart 14, 2008 17:24 |
geen vertrouwen zei ik niet toch? Want dat is iig niet zo. Ik wantrouw ze ook niet, ik vertrouw ze alleen niet volledig, stomme ik fijn weekend nino, ik doe mijn best soms, maar ook niet altijd |
|
ninodepino: | Vrijdag, maart 14, 2008 17:23 |
familie...toch zou je een beetje je best kunnen doen vatje want zij verschonen je wel dagelijks;) |
|
Fairouz: | Vrijdag, maart 14, 2008 17:23 |
Hoe kan dat nu ? Geen vertrouwen in je eigen ouders ? Gelukkig kan ik me daar niets maar dan ook niets bij voorstellen (ze zijn gestorven ) maar je ouders niet vertrouwen onmogelijk lijkt me zoiets...en ja ,dat lijkt me trouwens vreselijk ! Fijn weekend Fairouz | |
lommert: | Vrijdag, maart 14, 2008 16:46 |
lol | |
lommert: | Vrijdag, maart 14, 2008 16:46 |
nieuws-gierig..mooi woord....ik zou zeggen van nr 5..we moeten er allemaal aan toe zijn hahahaha..lolo...haha...komyt vat..in verwchten zit teluerstelling;) liefs weer( pppfff...en graag;) |
|
vat: | Vrijdag, maart 14, 2008 15:27 |
dankjewel liefs |
|
kerima ellouise: | Vrijdag, maart 14, 2008 15:26 |
herkenbaar goed geschreven Vatje...knuffie liefs kerima ellouise |
|
vat: | Vrijdag, maart 14, 2008 13:06 |
tuurlijk doe ik dat mijn huid is lief dus die vervelt weleens ja maar is niet pelbaar ;) |
|
ninodepino: | Vrijdag, maart 14, 2008 13:04 |
ontkent | |
ninodepino: | Vrijdag, maart 14, 2008 13:03 |
je huid vernieuwd zich en schubt of je het nou ontkend of niet...:S of waan je jezelf een meermin(-)? :D |
|
vat: | Vrijdag, maart 14, 2008 13:01 |
Omdat ik dacht dat ze mij kende het zagen als ik ergens mee zat en dat bleek niet zo te zijn en daar waren heel wat dingen om heen, heel veel dingen die om aandacht vroegen, maar toch. Mijn onbeschadigde vertrouwen was geschaad zeker omdat we heel close waren. Maar vraag het eens. nino, ik heb het even opgezoch maar een faberge ei ben ik iig niet. oneindig ook niet trouwens :) |
|
ninodepino: | Vrijdag, maart 14, 2008 12:57 |
ja.. een eitje dat je oneindig lang kunt afpellen... Fabergé gevat.:) |
|
Cora (ZIJ): | Vrijdag, maart 14, 2008 12:56 |
Hmzz, ik ga vanmiddag eens navragen hoe mijn kroost over mij/ons denkt :D, waarom zou je ze niet vertrouwen Vatje? | |
vat: | Vrijdag, maart 14, 2008 12:50 |
een eitje? Is dat een compliment Nino? liefs |
|
honingbijtje: | Vrijdag, maart 14, 2008 12:43 |
haha, vat als Babouschka:D een treffend beeld. liefs |
|
ninodepino: | Vrijdag, maart 14, 2008 12:33 |
je bent meer een russisch eitje zo een met tig eitjes erin:P |
|
lommert: | Vrijdag, maart 14, 2008 12:27 |
:)wist ik al..plagen he..kan dat niet laten | |
lommert: | Vrijdag, maart 14, 2008 12:23 |
haha als jij later je kinderen zo laat raden...leuk hoor...arme schaapjes van kinderen :)haha.....ben blij dat onze kinderen niet zo kluit uit het huis gestuurd zijn :):) | |
vat: | Vrijdag, maart 14, 2008 12:19 |
Ja, maar accepteren is iets wat je moet leren (hoop ik). En daar ben ik wel mee bezig, dat lukt alleen nog niet. Ik weet niet of ik beta ben, als ik beta ben dan maar zwak. en Gods liefde is een van de weinige dingen waarbij ik zoiets heb van die hoef ik niet te begrijpen. Gelukkig maar want daar zou ik helemaal nooit uitkomen :) liefs |
|
honingbijtje: | Vrijdag, maart 14, 2008 12:14 |
Dat bedoel ik dus, soms moet je accepteren dat dingen zijn zoals ze zijn. Kun jij Gods liefde uitleggen? Die moet je gewoon accepteren. Sommige dingen hebben tijd nodig om tot helderheid te worden. Het verbaast me niks dat je Beta bent:D liefs |
|
vat: | Vrijdag, maart 14, 2008 12:09 |
zorgen dat ik er op de moeilijker manier kom. Want ik wil er gewoon komen. Dankjewel, het zegt vooral over mij dat ik een vragensteller ben en daar best wel in kan doordrammen liefs |
|
vat: | Vrijdag, maart 14, 2008 12:08 |
Lach jij maar, lachen is gezond :D Maar als mensen geen antwoord hebben, dan mogen ze me of uitleggen hoever ze dan zijn gekomen of (en dat gebeurt veel vaker) waarom ze niet gezocht hebben naar het antwoord of zich de vraag hebben gesteld. En ja daar zullen ze op zijn tijd best wel heel erg wanhopig van zijn geworden. Ik kan het ook niet beter maken als dat het is. Maar ja steunpilaar en pispaaltje zijn ze ook En ik wil het dolgraag makkelijk doen, het lukt me alleen niet :S. Dus m |
|
honingbijtje: | Vrijdag, maart 14, 2008 12:03 |
:D:D:D haha, ik moet toch echt lachen, het lijkt of ik mijn zoon hoor:D Als ik geen antwoord op zijn vraag wist, wilde hij nog weten waarom niet. Wanhopig werd en word ik er soms van. Ouders zijn naast vraagbaak vooral een steunpilaar en pispaaltje. Waarom zal je het makkelijk doen als het moeilijk kan hè, kuddevolk dat klakkeloos dingen aanneemt is er genoeg. Het zegt wel iets over jou. liefs |
|
vat: | Vrijdag, maart 14, 2008 11:58 |
tis geen gevecht dankjewel liefs |
|
Lily May Parker: | Vrijdag, maart 14, 2008 11:56 |
the parentfight, mooi geschreven hoor dit vatje met liefs Lily May xxxxxxxxx |
|
vat: | Vrijdag, maart 14, 2008 11:56 |
nee, want daar geloof ik niet in Waar komt die bacterie en die zon dan vandaan? En ik vind wel dat wij voor "toeval" wel erg goed in elkaar zitten Maar dat bedoelde ik ook niet met de vraag Wat is het doel van dit leven, van het mijne? succes met je boodschappen enzo liefs |
|
lexx: | Vrijdag, maart 14, 2008 11:53 |
als ik alle filosofie en godsdiensttheorie buiten beschouwing laat; is de schuld dat je leeft aan de oerbacterie en enige fotosynthese te wijten hé? maar zo simpel wil jij het niet hebben :) ik ga me ''s scheren en boodschappies doen. ((hey oh)) |
|
vat: | Vrijdag, maart 14, 2008 11:47 |
waarom leef ik lexx? Ik denk wel dat ze zich onzeker voelen, maar ik heb ook het gevoel dat ze zich met veel van deze vragen en ook alle andere dingen gewoon niet bezighouden liefs |
|
lommert: | Vrijdag, maart 14, 2008 11:45 |
dat veel mooier is.???in wat is het mooier ...??:) | |
lexx: | Vrijdag, maart 14, 2008 11:44 |
zouden ouders ook onzeker kunnen worden? bang dat ze geen geldig en gerechtvaardigd antwoord weten? wellicht voelen ze zich wat overtroeft ook, misschien zoeken ze zichzelf nog steeds de blubber? Weet ik veel?; heb je een ingewikkelde vraag, kom je maar naar mij en ik creëer wel een passend antwoord :D ((waar je dan weer even zoet mee bent)) | |
vat: | Vrijdag, maart 14, 2008 11:42 |
ja, maar die liefde moet je kunnen en willen accepteren. En ze hebben het ook niet makkelijk, moet je nagaan hoe ik dat zie als ik ooit nog eens zover mag komen :) dankjewel liefs |
|
vat: | Vrijdag, maart 14, 2008 11:41 |
Honingbijtje, dat moet wel. Dat wisten ze ook tot ik een jaar of 6 was ofzo. Maar die aandacht zit hem ook daarin en ik dacht dat ze dat wisten, dat ze het zagen als ik ergens mee zat. en dat viel een beetje tegen en daarna is het hard achter uit gegaan. Ik vraag vooral levensvragen en vragen over geloof en God en waarom mensen dingen doen. Het waarom en waarom zij dingen doen zoals ze die doen En ja nogal logisch dat ze op veel van die vragen geen antwoord hebben. liefs |
|
Windwhisper: | Vrijdag, maart 14, 2008 11:41 |
Ouders zijn is niet altijd gemakkelijk hoor, want ook dan heb je veel te leren en ach als kind weet je het nog niet zo goed, pas als je dan zelf vader of moeder bent, kijk je terug en ga je weer waarderen. zo werkt dat blijkbaar. als oma heb ik ook ineens veel meer tijd om lief te zijn voor de kleintjes, ook dat is weer zoeites jezelf accepteren met alles wat het leven biedt aan liefde kuzzzz goed neergezet |
|
vat: | Vrijdag, maart 14, 2008 11:38 |
ik zoek ook zelf, ik zoek me te blub. Maar ik vind zo weinig dus dan ga ik bij andere mensen antwoorden zoeken alleen die kunnen ze dan zo vaak niet geven. Vaak snappen ze de vraag niet eens En ik ben toch niet eigenwijs (a) |
|
honingbijtje: | Vrijdag, maart 14, 2008 11:37 |
ouders weten niet alle antwoorden maar dat hoeft ook niet, weten wat er in je kind omgaat is belangrijker dan het antwoord weten. Interpellatie is een recht waar je gebruik van mag maken. Dat je ouders wel eens moe van je worden, komt me bekend voor. Vragen naar de atoomsplitsing hè:D liefs |
|
lexx: | Vrijdag, maart 14, 2008 11:36 |
:) ik vind dat wel een prettige eigenschap; "waarom? waarom?" Dat doe ik zelf ook, maar zoek ook zelf naar een antwoord ..dat is doorgaans het meest bevredigend; en een ietsiepietsie bevestiging ((van bijvoorbeeld je ouders)) is dan wel fijn ja. Zelfs als je zo eigenwijs als jij bent. | |
lommert: | Vrijdag, maart 14, 2008 11:35 |
zeeland vat? ja he;) | |
vat: | Vrijdag, maart 14, 2008 11:33 |
Zijn zij mijn bestuurders dan? Maar ja ik stel mijn vragen, ik heb ook heel veel vragen, ik kan het ook niet beter maken. Maar zij horen toch mijn antwoordmachine te zijn? En dan niet dit is de voicemail van... maar Vat, het zit zo en zo. liefs |
|
vat: | Vrijdag, maart 14, 2008 11:31 |
ook ik ga even naar de online van Dale, reactie volgt zo ;) | |
lexx: | Vrijdag, maart 14, 2008 11:30 |
:D vind je dat gek? je lijkt wel een interpellatie-machine; een doorlopend verzoek om inlichtingen; een vraag-apparaat. :D |
|
vat: | Vrijdag, maart 14, 2008 11:26 |
ik hoor niet zomaar bij het inventaris, ik ben echt wel belangrijker dan dat. Maar ik heb zussen, we hebben de kerk, idd een zaak en ohja, mij ook nog. En dat is voor een groot gedeelte mijn eigen schuld, maar ach... En mijn ouders hebben geen antwoord op mijn vragen :(. Maar erger, soms lijken ze er ook goed moe van te woorden ik weet het allemaal niet meer ze zijn ook wel lief, meestal liefs |
|
honingbijtje: | Vrijdag, maart 14, 2008 11:23 |
en denk jij nu echt dat jij daarom zomaar bij het inventaris hoort. Als ze moeten kiezen tussen jou en de zaak, weet je denk ik de uitkomst al. Een beetje ouder is nooit te beroerd om naar hun kind te luisteren. Sterker nog, het doet mij als ouder deugd als mijn kinderen met hun levensvragen bij me komen. Ouders zijn soms rare onbegrijpware wezens, maar wel lief(A) liefs |
|
vat: | Vrijdag, maart 14, 2008 10:54 |
ze zijn niet van hun voetstuk gevallen, tuurlijk ze zijn niet zo perfect als tien jaar geleden. Maar ik heb nog steeds heel veel respect voor ze. Daarom juist, ze hebben al zoveel dingen aan hun hoofd, wie ben ik dan? Ja hun dochter,maar.. liefs |
|
honingbijtje: | Vrijdag, maart 14, 2008 10:34 |
Het valt niet mee volwassen te worden hè. Je ouders zijn een beetje van het voetstuk gevallen waarop je ze als kind had geplaatst. Het grappige is, over een jaar of vijftien staan ze er weer. In die tussentijd mag je ze best eens vragen of je weer even het kind mag zijn die het nodig heeft te schuilen achter moeders rokken. Dat maakt jou geen watje maar laat juist zien dat je volwassen wordt. Ouders zijn geen übermenschen, ze hebben dit zelf ook meegemaakt:D liefs honingbijtje |
|
vat: | Vrijdag, maart 14, 2008 10:32 |
ja er moet gewerkt worden, maar er zijn nog veel meer dingen die aandacht vragen behalve werk. en een dak boven het hoofd heb ik ook wel en als het echt nodig is zijn ze er ook wel. En ik houd van ze en zij van mij liefs |
|
lexx: | Vrijdag, maart 14, 2008 10:27 |
en daar is vatje weer met een vraagstuk :) aandacht ja; da''s niet altijd makkelijk als iedereen druk in de weer is, maar je moet je altijd voor ogen houden dat je een plek hebt die onderdak en liefde vertegenwoordigt. (en daar moet nu eenmaal voor gewerkt worden hé?) x | |
vat: | Vrijdag, maart 14, 2008 10:23 |
goedemorgen Willem het langste? dat weet ik niet. ik weet niet of het erg is, ergens wil ik dolgraag vier zijn en aan mijn ouders handjes lopen en me verschuilen achter hun benen. Zoiets. En dat zwaaien komt ooit wel liefs |
|
lommert: | Vrijdag, maart 14, 2008 10:05 |
goede morgen vat...de mens loopt het langst aan ouders handje..erreg als je jong bent soms....zo voelde ik dat vaak...en tenslotte zwaai je liefdevol gedag .....zoiets;) liefs van mij willem |
|
vat: | Vrijdag, maart 14, 2008 09:30 |
dankjewel :) liefs |
|
roosjerood: | Vrijdag, maart 14, 2008 09:26 |
van mij krijg je aandacht zo verlangend ,stilmakend verwoord |
|
vat: | Vrijdag, maart 14, 2008 09:24 |
dat weet ik en daar ben ik heel erg blij mee liefs |
|
less - no more: | Vrijdag, maart 14, 2008 09:18 |
jammer dat je je zo afgezonderd voelt. al kan ik me je houding heel goed voorstellen. Mijn aandacht heb je ;) liefs Jan |
|
Auteur: vat | ||
Gecontroleerd door: Anastacia | ||
Gepubliceerd op: 14 maart 2008 | ||
Thema's: |