ik heb geen leer probleem,
alleen maar een leraren probleem.
bij elk woord wat ik lees,
zie je een plaatje voor de geest.
maar wat als je de betekenis niet weet
of die steeds weer vergeet
of een woord zonder echte betekenis
bij 'de' en 'in' gaat het helemaal mis.
ik weet wel ik ben hier,
maar ik voel me een plat getrapte mier.
alles om mij heen gaat draaien,
zie ik stlstaande handen zwaaien.
maar ook de letters bewegen mee,
en word een zin een letter-zee.
leraren maken mij wijs dat ik lui ben,
omdat ik de woorden alleen gedraaid ken.
in die plaatjes denken gaat heel snel,
gelukkig lukken sommige dingen mij dan juist wel.
zie ik de uitkomst bij wiskunde in een oog wenk,
waarna ik de berekening bedenk.
weer zeggen ze dat ik lui ben,
omdat ik iets anders wel ken.
worden leraren maar weer kwaad,
ik uitleggen dat het in mijn hersens anders gaat.
zij weten niet wat ik in mijn hoofd doe,
eerst het antwoord, dan de vraag 'hoe?'.
omdat zij me nog steeds niet begrijpen,
zou ik er het liefste tussen uit knijpen.
school helemaal vergeten,
ze hebben me niet begrepen.
IK HEB GEEN LEERPROBLEEM,
ALLEEN MAAR EEN LERAREN PROBLEEM!