In de auti-klas
Zeven kinderen in de klas
Neen, meer niet anders te veel druk
Twee juffen, een noodzaak, geen pure luxe
Alle banken netjes tegen de muur gezet
Geen afleiding van buitenaf
Met links een plaatsje voor de taakjes
en als ze klaar zijn mogen ze naar rechts
Aan iedere kant een rek
Alles ordelijk op nummer gezet
Tegen de muur het stappenplan van de dag
Alles heel visueel met tekst of pictogram
Dit is zo belangrijk voor het verder verloop van hun dag
In het midden een tafel want “samen” wordt hen aangeleerd
Oei, soms loop er iets verkeerd
Geef ze dan een time-out in plaats van straf
De chaos weer in hun hoofdjes ordenen
Nadien loopt het misschien weer gesmeerd
Alles op hun eigen ritme
Individueel gaat het zoveel beter
Sociale vaardigheid, bang, boos, verdrietig en blij
Men haalt er zelfs een gevoelsthermometer bij
Ze zijn ook zeer sensitief
Reageer niet altijd op het negatieve
Zet ze in het daglicht met een goede daad
Zo wordt het positieve beloond en dat is waar het om gaat
In een rustige refter op een vaste plaats
Eten zij met heel veel smaak
Speeltijd is geen must
Het brengt hen geen rust
Als de bel gaat iedereen in de rij
Met aangeduide kleur en stip
Dit is voor hen een begrip
Sommige onder hen zijn echte bollebozen
praten steeds over hetzelfde onderwerp zonder blozen
Een uitstap leuk, alles netjes geprogrammeerd
Dan loopt het zeker niet verkeerd
en komt er iets onverwacht
Heerst er chaos en paniek
Geef ze dan niet teveel kritiek
Maar bekijk het leven eens door hun bril
En zie een wereld heel apart
Begrijpen doe je met je hart